Lacan po polsku: „Imiona-Ojca”

Imiona-Ojca
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
ISBN: 978-83-01-17437-8
Format: 14,5×20,5 cm

 

Lacan

Od wydawcy

Na publikację składają się niedokończone seminaria Lacana, nigdy niewydane jako osobna pozycja. Choć zachowane jedynie we fragmentarycznej formie, stanowią jedne z ważniejszych tekstów wprowadzających do myśli i teorii francuskiego psychoanalityka.

Książka zawiera 2 wykłady Lacana – z 1953 i 1963 roku. Pierwszy wprowadza w podstawowe pojęcia (symboliczne, wyobrażeniowe i realne), wokół których zbudowany jest cały dyskurs Lacanowski. Drugi jest interpretacją mitu edypalnego, opowieścią o bodaj najważniejszej w psychoanalizie figurze – figurze ojca.

Autor: Albert Salamon

Perwersyjnego przewodnika po ideologiach

 

Już 6 grudnia na ekrany polskich kin trafi „Perwersyjny przewodnik po ideologiach”, najbardziej pobudzający intelektualnie film ostatnich lat. Slavoj Žižek, jeden z najciekawszych i najpopularniejszych myślicieli naszych czasów w prowokacyjny sposób patrzy na naszą rzeczywistość i kształtujące ją ideologie oraz uświadamia, jak każda z nich manipuluje naszymi pragnieniami i marzeniami.

4 oraz 5 grudnia o godz.18:00 zapraszamy do warszawskiego kina Muranów na specjalne przedpremierowe pokazy „Perwersyjnego przewodnika po ideologiach”, którym towarzyszyć będą debaty.

Po pokazie 4 grudnia zapraszamy na debatę pt. „Czy można uciec od ideologii?”. Udział w niej wezmą Agnieszka Wiśniewska – krytyczka filmowa związana z Krytyką Polityczną, Kuba Mikurda – filozof, psycholog, filmoznawca i student Slavoja Žižka, Jakub Majmurek – filmoznawca, filozof, redaktor Dziennika Opinii Krytyki Politycznej, tłumacz książek Slavoja Žižka oraz Krzysztof Wolański, filozof, autor książki „Sędzia Schreber: Bóg, nerwy i psychoanaliza”. Debata organizowana przez Krytykę Polityczną oraz Korporację Ha!art we współpracy z Gutek Film.

Starbucks a ideologia – fragment filmu: http://www.youtube.com/watch?v=jY4GtROqsfo

5 grudnia po pokazie filmu „Perwersyjny przewodnik po ideologiach” odbędzie się natomiast debata pt. „Kupuj i rób co chcesz” z udziałem Doroty Chrobak, dziennikarki filmowej Radia PIN, Jana Sowy, materialistyczno-dialektycznego teoretyka kultury, doktora socjologii, przewodniczącego rady Fundacji Korporacji Ha!art, oraz Jacka Pawlaka, filozofa, Członka Zarządu Klubu Twórców Reklamy. Na debatę zaprasza Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR  i Klub Twórców Reklamy oraz Gutek Film.

Coca-Cola a nasze pragnienia – fragment filmu: http://www.youtube.com/watch?v=ohub5taseho

Film w kinach od 6 grudnia.

Autor: Albert Salamon